Lov na mamuta  (Mammoth Hunt,The)
R: Oldřich Daněk V: Filmové studio Barrandov, 1964 Sk: Novotný - Kubala VV: Věra Kadlecová N: divadelní hra Lov na mamuta S: Oldřich Daněk TS: Oldřich Daněk PR: Milan Kadlec AR: Marie KaplanováZdenka Barochová K: Josef Illík DK: Emil Sirotek AK: František Kučera Hu: Jan F. Fischer; archivní – Bedřich Smetana: převzatá Prodaná nevěsta (Věrné naše milování)píseňpíseňpíseň Nahr: Orchestr Karla Krautgartnera, Orchestr Karla Vlacha, Orchestr Ferdinanda Havlíka, FISYO, Simon Ladislav /elektronická hudba Dir: Karel KrautgartnerKarel Vlach Zp: Josef ZímaEva PilarováJana PetrůMiroslav HorníčekJana MalknechtováRudolf PellarPavel VitochRichard KubernátMiroslav Šuba Arch: Bohuslav Kulič Kost: Jarmila KonečnáVěnceslava KulhaváFrantišek Mádl Ma: František MalecMarie DžbánkováMilan NovákLadislav Smrčka St: Josef Dobřichovský Zv: František FabiánBrunclík Bohumír /zvukové efekty/ kom: Miroslav Horníček H: Lubomír Lipský (ředitel), Stanislav Šimek (Mladík), Tříska Jan [dab] (hlas Mladíka), Jana Houkalová (Děvče), Tvrzníková Jaroslava [dab] (hlas Děvčete), Otakar Brousek (Chór), Miloš Kopecký (vedoucí výzkumu), Josef Kemr (profesor), Jarmila Švabíková (tajemnice), Jaromír Spal (inženýr), Josef Hlinomaz (vrátný), Ladislav Trojan (Ferda), Daniela Dostálová (informátorka), Karla Hetešová (informátorka), Helena Holubová (informátorka), Helena Lombardová (Eva), Eva Pilarová (matka dítěte), Jana Petrů (zpěvačka), Josef Zíma (zpěvák), Zdeněk Srstka (cirkusák), Vítězslav Černý (cirkusák), L. Jarolímek (cirkusák), K. Šimek (cirkusák), Karel Křeček (muž v pruhovaném triku), Boh. Lopatka (artista), Václav Klíma (artista), Z. Dolejší (artista), M. Gajda (artista), M. Dolejší (artista), F. Bernát (artista), Bernátová (artistka), Jan Janeček (artista), K. Málek (artista), A. Málková (artistka), F. Moravski (artista), R. Navrátil (artista), V. Opplt (arista), E. Říha (artista), Řízek (artista), F. Skierka (artista), M. Skierková (artistka), Josef Šmíd (artista), K. Šmídová (artistka), Vilém Štipka (artista), J. Štolfa (artista), A. Šupka (artista), M. Šupková (artistka), Vocásek (artista), Hilda Zoppe (artistka), Vladimír Brož (hudebník), Lubomír Pánek (hudebník), Čestmír Preclík (hudebník), Procházka Zdeněk (2) (hudebník), Zdeněk Pulec (hudebník), Karel Turnovský (hudebník), Jaroslav Štrudl (hudebník), Jaroslav Boťa (hudebník), Z. Hanžle (hudebník), J. Štengl (hudebník), Bohumil Zoula (hudebník), Milan Kindl (svalnatý muž), Jar. Indra (vrchní číšník), M. Borský (Jeník), Zdena Pavlátová (Mařenka), Josef Pivonka (vousatý mladík), B. Kleinberg (tančící muž) Chor: Blažek Jiří (herec)Josef Pivonka Spol: Marcela JakubcováVěra Líznerová Fo: 35 mm Ve: česká D: Ústřední půjčovna filmů Pr: 23.04.1965 
 
   Do budovy Výzkumného ústavu mamutích kybernetických superstrojů se několikrát marně pokouší dostat mladý muž, kterého však vrátný pokaždé chytí a vyhodí. Mladík proto přijde v doprovodu kamarádů a velkého živého medvěda z cirkusu, kde pracuje jako účetní. Konečně je přijat a členům vedení ústavu vysvětlí, že chce být u nich zaměstnán, protože je vzděláním kybernetik a je také autorem vynálezu - stroje na předpovídání data úmrtí. Když zjistí intrikánský vedoucí výzkumu, že má ředitel umřít za dva dny, doufá, že se dostane na jeho místo. Mladík je přijat, pracuje v ústavu a prožívá láskyplný vztah s ředitelovou dcerou. Ředitel neumře a intrikán se snaží předpověď uskutečnit i za cenu vraždy. Mladík přizná, že si informaci vymyslel, vynález podle něho není důležitý; on chtěl jen dostat místo. Ospalý život ústavu se vrací do svých kolejí. Příběh je prokládán tanečními čísly mladé dvojice, vstupy chóru - průvodce filmem - a mnohými dokumentárními záběry neobvyklých i všedních událostí z celého světa, které nijak nesouvisí s dějem.
   A young man tries to enter the building of the Mammoth Cybernetic Supermachines Research Institute again and again but each time the doorkeeper spots him and kicks him out. The youth finally arrives with all his friends and a huge live bear from the circus where he works as an accountant. He is finally allowed in where he explains to the members of the directorate that he wants to work at the Institute, since he graduated in cybernetics and, besides, he has invented a machine for forecasting time of death. When the conniving research manager learns that their director is going to die in two days, he hopes to rise to his position. The young man is accepted, works at the Institute and has a love affair with the director's daughter. The director is still alive and the ruthless research manager attempts to kill him to help the forecast death come true. The youth admits that he made up this piece of information. For him, the invention is irrelevant; he simply wanted the job. The sleepy life of the Institute gets back on the rails. The story features the young couple's dance numbers and chorus acts that guide the audience through the film. It also includes numerous documentary shots of both remarkable and everyday events from all over the world that have no bearing on the film's action.