Každý mladý muž  (Every Young Man)
R: Pavel Juráček V: Filmové studio Barrandov, 1965 Sk: Novotný - Kubala Dr: Antonín Máša VV: František Milič N: Pavel Juráček S: Pavel Juráček PR: Věra Ženíšková K: Ivan Šlapeta Hu: Karel SvobodaJaromír Vomáčka; archivní – Karel Svoboda: píseň Kdepak leží jistej klíč, Jaromír Vomáčka: píseň Jó, holka, vojna, to není žádný med, Jaromír Vomáčka: píseň Zastavte čas, Ervín Toman: píseň Směr Praha (Přes spáleniště, přes krvavé řeky) Nahr: skupina Mefisto, FISYO Dir: Milivoj UzelacŠtěpán Koníček T: Jaromír VomáčkaJaromír ČermákJan Mareš Zp: Viktor SodomaPetr ŠtěpánekKarel Štědrýsbor mužskýPavlína Filipovská Arch: Miroslav Hrachovec Kost: Vlastimil Hasala Ma: Karel Marek St: Josef Dobřichovský Zv: Jiří Pavlík Op: Říčka František pplk.Kodeš Zdeněk pplk. H: Pavel Landovský (svobodník), Ivan Vyskočil (vojín Soukup), Hana Růžičková (dívka/zdravotní sestra/lékařka/ser), Otto Šimánek (muž v okně), Helena Růžičková (smějící se žena), Václav Havel (světlovlasý pacient v nemocnici), Vítězslav Černý (číšník), Jaromír Hanzlík (vojín Petrus), Ladislav Jakim (vojín Bárta), Jan Kotva (vojín Balónek), Emil Horváth (vojín Matejka), Jiří Krampol (poručík), Allan Laufer (vojín Gajar), Vladimír Hrabánek (vojín Beran), Petr Štěpánek (vojín Krištůfek), Jan Schaffer (Herold), Karel Charvát (kapitán Pleskot), Josef Šebek (vojín Sobota), Jiří Janoušek (vojín na marodce), Tomáš Sedláček (vojín-radista), Jan Vala (ženatý voják), František Němec (svobodník u bazuky), Viktor Sodoma (zpívající vojín), Miroslav Igaz (vojín Alois Korejs), Zdeněk Procházka (plukovník), Petr SedláčekJosef BártaEduard AmbrosNovák Zdeněk (2)R. MusilJiří NevařilLuděk Nešleha Spol: jednotky Čs.lidové armády Stp: 083.00 Fo: 35 mm Ve: česká D: Ústřední půjčovna filmů Pr: 13.05.1966 
 
   Achillovy paty - Svobodník musí doprovodit do městské nemocnice Soukupa, který má zánět Achillových šlach. Nováček Soukup ještě nesložil přísahu, a proto nesmí sám opustit vojenský prostor. Svobodník je svým úkolem znechucen a mladým vojákem, který se snaží se s ním sblížit, zjevně pohrdá. Jen se těší, jak si ve městě užije, až Soukupa nechají v nemocnici. Jeho očekávání se nesplní, musí nemocného odvézt zpět. Oba se toulají odpoledne městem. Soukupa bolí v těžkých bagančatech nohy, je proto vděčný za každý projev svobodníkovy účasti. Při návratu ve vlaku má svobodník na nohou Soukupovy vojenské boty, zatímco Soukup si hoví ve svobodníkových lehkých polobotkách. Každý mladý muž - Ve výcvikovém prostoru probíhá velké vojenské cvičení. Vojáci si v krátkých chvílích klidu vyprávějí o všem možném, nejvíce o ženách. Každý dává k dobru nějaký svůj příběh, jen Kryštůfek tvrdí, že "žádný holky nejsou, protože oni si je vymysleli". Na závěr cvičení připraví posádka taneční večer. Do okolních vesnic vypraví vojáci autobus, aby přivezl tanečnice. Všichni se těší a čekají. Do sálu však vstoupí pouze jedna dívka. Usedne ke stolu, ale žádný z vojáků se neodváží vyzvat ji k tanci. Po trapných chvilkách se dívka zvedne a mlčky opustí sál.
   Achilles Tendons - A lance-corporal is ordered to accompany a soldier named Soukup, who suffers from of allegiance inflammation, to the city hospital. The recruit Soukup has not made his oath to the army yet, and is thus not allowed to leave the military grounds without permission. The lance-corporal is disgusted by the task and apparently despises the young man who wants to make friends with him. He is only looking forward to having fun in the city as soon as he drops Soukup at the hospital. His expectations, however, go unfulfilled - he must take the sick man back. In the afternoon, they both wander around the city. Soukup's legs in their heavy hob-nailed boots hurt and he is thus grateful for any expression of the lance-corporal's sympathy. During their return to the grounds, the lance-corporal wears Soukup's heavy boots while Soukup indulges himself in the lance-corporal's light low shoes. Every Young Man - An extensive military training takes place on the training grounds. During the brief moments of leisure, the soldiers tell stories about everything possible, mostly about women. Everybody produces some story of his own, but the soldier Kryštůfek insists that "there are not any girls, they just made them up". The garrison organizes an evening dance party at the end of the training. The soldiers dispatch a bus into the neighbouring villages to bring along women dancers. They are all alert, looking forward the event, and wait. But there is only one girl who steps into the dance hall. She sits by the table, but none of the soldiers is brave enough to ask her to dance. A few awkward moments pass, then the girl stands up and leaves the dance hall in silence.