Dědeček automobil  (Vintage Car)
R: Alfréd Radok V: Studio hraných filmů, 1956 Sk: Hanuš - Träger VV: Ladislav Hanuš N: kniha Dědeček automobil S: Adolf BranaldAlfréd Radok TS: Alfréd Radok PR: Vladimír Svitáček AR: Miloš FormanEliška Šindelářová K: Jaromír Holpuch AK: Kamil KadeřábekStanislav Milota Hu: Jan F. Fischer; archivní Nahr: FISYO Dir: Štěpán Koníček Arch: Jaroslav KrškaLuděk Škuta Výtv: Kamil Lhoták Kost: Bohumil SochorFrantišek Kauler Ma: Oldřich MachRudolf Buneš St: Jiřina Lukešová Zv: František Fabián Op: Kamil Lhoták Akom: Adolf Branald kom: Karel HögerOtomar Krejča H: Raymond Bussières (mechanik Marcel Frontenac), Ginette Pigeon (Nanette, Frontenacova dcera), Luděk Munzar (mechanik František Projsa), Radovan Lukavský (továrník Václav Klement), Jiří Sehnal (továrník Václav Laurin), Josef Hlinomaz (hrabě Alexandr Kolovrat), Annette Poivre (majitelka hotelu), Antonín Šůra (závodník Václav Vondřich), Svatopluk Beneš (závodník Jean Pierre Demeester), O.F. Korte (anglický mechanik Mackie Duff), Miloš Kopecký (Albert de Dion), Josef Červinka (francouzský žurnalista a pořadatel), Jiří Hoyer (hostinský v Gaillonu), Miroslav Svoboda (starosta v Gaillonu), Olga Světelská (letuška), Miloš Forman (letecký mechanik/asistent kamery), Antonín Jedlička (mechanik Bouton), Josef Příhoda (mechanik Kaďousek), Jindřich Narenta (závodník Gottfried Mayer), Jiří Lír (francouzský mechanik Pierre Charro), Adolf Branald (kameraman), Jiřina Bohdalová (nevěsta), Jaroslav Kučera (Michel Constantini), Miroslav Abrahám (železničář/fotograf), Václav Wasserman (vzduchoplavec Louis Goddard), Marie Branaldová (manželka starosty), Karel Pavlík (anglický mechanik), Milan Mach (mechanik/železničář), Georgis Skalenakis (mechanik), Miroslav Zounar (závodník Toman), Oldřich Mandík (závodník), Josef Kobr (závodník), Vladimír Menšík (italský automechanik), Pavel Landovský (svatebčan s trubkou), František NovákKarel NovákZ. Benda (závodník), M. Pfeifer (závodník), K. Hansl (závodník), V. Horák (závodník), M. Hůla (závodník), J. Kosinka (závodník), K. Palas (závodník), F. Pexa (závodník), Š. Plenta (závodník), P. Rýznar (závodník), J. Rajchman (závodník), F. Vašátko (závodník), M. Fousek (závodník), J. Netušil (závodník), V. Čížkovský (závodník), M. Čada (závodník), V. Bobek (závodník), Ludmila Skleničková (francouzská dáma) Fo: 35 mm Ve: česká D: Ústřední půjčovna filmů Pr: 29.03.1957 © Národní filmový archiv 
 
   Na letišti přistálo letadlo, ze kterého jsou vykládány různé předměty pocházející ze začátku 20. století, včetně starého auta. Mladý mechanik s letuškou si prohlížejí album zažloutlých fotografií a před očima se jim rozvíjí příběh. Dějiny motorismu v Čechách začínají, když Laurin s Klementem založili továrnu na výrobu motocyklet. Roku 1904 se konaly ve francouzském Dourdanu první motocyklové závody, kterých se zúčastnili i Češi. Seznámili a zamilovali se tu český mechanik František a Nanette, dcera francouzského mechanika Frontenaca. Český závodník Vondřich dojel pro poruchu druhý. V roce 1905 se konal závod znovu, Vondřich se pojistil zavazadlem náhradních dílů a vyhrál. Nanette s Františkem, kteří si celý rok psali, se znovu sešli. Po motorkách se začaly všude vyrábět automobily a v roce 1909 byl ve francouzském Gaillonu uspořádán jejich první závod. Vyhrál český závodník hrabě Kolovrat. Jeho mechanik František se v místním kostele oženil s milovanou Nanette.
   A plane lands at the airport, and various objects from the beginning of the 20th century are unloaded from it, including an old car. A young mechanic and an air-hostess are looking through an album with yellowed photographs and the story unfolds before their eyes. The Czech history of motorsport began when Laurin and Klement founded their motorcycle factory. In 1904, the first motorcycle race was held in the Dourdan, in France, and the Czechs participated. Czech mechanic František and Nanette, daughter of the French mechanic Frontenac met and fell in love at this race. The Czech driver Vondřich came in second because of a break-down. In 1905, the race was held again, Vondřich secured himself with an extra supply of spare parts and won. Nanette and František, who were writing to each other the whole year, met each other again. After motorcycles, cars started being produced everywhere and, in the year 1909, the first car race was held in the French Gaillon. Czech driver, Count Kolowrat, won the race. His mechanic František married his beloved Nanette in the local church.