Panenství  (Virginity)
R: Otakar Vávra V: Lucernafilm, 1937 VV: Jan Sinnreich N: román Panenství S: František ČápA.J. UrbanOtakar VávraMarie Majerová AR: Walter Schorsch K: Jan Roth Hu: Roman Blahník; archivní – Roman Blahník: píseň Proč se mi to někdy zdá Nahr: Orchestr F.O.K. T: Antonín Čejka Zp: Anna Steimarová Arch: Štěpán Kopecký St: Jan Kohout Zv: Josef Zora H: Lída Baarová (Hana Poláčková), Jaroslava Skorkovská (majitelka koloniálu, Hanina matka), František Kreuzmann (Hanin otčím), Ladislav Boháč (skladatel Pavel Jimeš), Zdeněk Štěpánek (majitel automatu Josef Nevostrý), Adina Mandlová (prodavačka v automatu Lili), Božena Šustrová (prodavačka v automatu Mary), Jaroslav Průcha (komerční rada Rudolf Res), Vítězslav Boček (básník Hejtmánek), Bedřich Veverka (MUDr.Mikula, asistent v nemocnici), Otto Ballon (malíř Karel Pálený), Anna Steimarová (stará zpěvačka v šantánu), Marie Ježková (myčka nádobí v automatu Barča), Gina Hašler (flamendr), Jan W. Speerger (mlékař), Milada Smolíková (zákaznice v koloniálu), Milka Balek-Brodská (majitelka zprostředkovatelny práce), Jarmila Bechyňová (prodavačka v automatu Tereza), František Filipovský (číšník v automatu Jenda), Jan Bondy (zákazník v automatu), Fráňa Vajner (zákazník v automatu), Ella Nollová (Jimešova bytná Kučerová), Marie Grossová (švadlena), Alois Dvorský (tančící host v šantánu), Václav Menger (spící host v šantánu), René Kubínský (klavírista v šantánu), Elsa Vetešníková (animírka), Marie Popelková (animírka), Marie Holanová (domovnice u rady Rese), Eliška Pleyová (sestra v nemocnici) Fo: 35 mm Ve: česká D: Lucernafilm Pr: 04.11.1937 © Národní filmový archiv 
 
   Hana Poláčková se ocitne na ulici - sama a bez prostředků. Otčím si začal příliš všímat jejího půvabu a matka se jí za to pomstila vypovězením z domova. Dívka má však štěstí a získá místo v automatu, kde se od pomocnice v kuchyni vypracuje až k pokladní. Prodavačky Lili a Mary ji varují před přílišnou pozorností majitele automatu Josefa Nevostrého a stálého zákazníka, komerčního rady Rudolfa Rese. Oba postarší muži jsou známí svou slabostí pro nevinné dívky. Hana však myslí pouze na svého přítele, skladatele Pavla Jimeše. Jeho těžkou nemoc je možno vyléčit jen v sanatoriu v Tatrách. Nedostatek peněz na léčení přivede Hanu k bolestnému rozhodnutí. Má jen svoji nevinnost a právě za tu je rada ochoten zaplatit. Přes odhodlání obětovat se je Hanin odpor nakonec silnější. Aby odčinila své selhání, přijme dívka Nevostrého nabídku k sňatku a ještě v den svatby spěchá k Pavlovi s potřebnými penězi. Avšak přijde pozdě. Mladík zemřel a ona se musí vrátit ke svému manželovi.
   Hana Poláčková finds herself in the streets alone and with no means of survival. Her step-father had begun to succumb to her charms and her mother takes her revenge by throwing her out of the house. The girl is fortunate, however, and finds a job in a cafeteria where she works her way up from kitchen help to cashier. Sales assistants Lili and Mary warn her about the undesired attentions of the cafeteria owner Josef Nevostrý and regular customer Rudolf Res, a commercial director. The men, well past their prime, are known for their weakness for innocent girls. Hana, however, thinks only of her boyfriend, the composer Pavel Jimeš. He is plagued by a serious illness which can only be treated in a sanatorium in the Tatra mountains. With no money to fund his treatment, Hana has to make a painful decision. All she has is her innocence and for this the director is quite willing to pay. Despite her resolve to sacrifice herself, Hana's disgust proves the stronger. To make up for her failure, Hana accepts an offer of marriage from Nevostrý and rushes to Pavel with the necessary money, even though it is her wedding day. It is too late: the young man has died and there is nothing for it but to return to her husband.